תפקיד ט' באב בדור הגאולה | הרב שלומי

הסרטון נקטע בשתי הדקות האחרונות.

לשם השלמה:

ויכול להיות שהוא חושב שאתה לא בסדר ולא מוסרי וכו', אבל בעצם יש הסכמה אך אתם אינכם יודעים זאת כי אתם לא מדברים מתוך הקשבה והיכרות של האחד עם השני. כלומר אם היית מכיר אותי היית יודע שאיני שונא שמאלנים וערבים, ואם הייתי מכיר אותך הייתי יודע שאתה רוצה שעמ"י יחיה בארצו. ויש בירור שצריך לברר ביחד.

ואסור לשנוא, ולזלזל, וצריך לשמוע. וזה אחד הדברים העמוקים שצריך להתפלל עליהם בט' באב, שעמ"י יזכה לתפילת ר' אלימלך מליז'נסק, שאולי אז הייתה תפילה פרטית ובתקופתנו יש צורך שתהיה יותר כללית ונתפלל ש"תן בליבנו שנראה מעלת חברנו ולא חסרונם". זה בא במובן כללי לאומי יותר, אדרבה ריבונו של עולם תן בליבנו שנראה את הטוב שיש בכל קבוצה וקבוצה בעמ"י, והטוב יכול להיות בנקודות אמת או במעשים שיש בהם אמת, או בכאב שלהם.

כשאתה מרגיש את הכאב של הזולת הוא איתך והוא פתוח לקבל ממך.

בסוף המשנה כתוב "אמר ר"ש בן חלפתא לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום" (עוקצין ג, יב).

יצחק בוז'י הרצוג (;יו"ר הסוכנות היהודית) אמר בשיחה לפני מס' שבועות שמתכוונים להגיע כ250,000 יהודים בחמש השנים הקרובות. כלומר אנו הולכים לקומה חדשה של קיבוץ גלויות ולקומה חדשה של ברכה גדולה.

ומעבר לזה יש עוד הרבה בשורות טובות, וכאילו הקב"ה רוצה להשפיע עלינו שפע עצום שבשבילו הוא צריך כלי והכלי זה השלום בנינו. ואנחנו ממש נכספים לזה בט' באב שהקב"ה יעזור לנו להתחבר איש אל רעהו, ומתוך כך תבוא ברכה גדולה וט' באב בשנה הבאה נהיה במקום אחר לגמרי בגאולתנו בעז"ה.

שנזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.

שתפו עמוד זה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print